Vilbur, Zeke och Vilder

Vilbur                                        Zeke                                       Vilder
Så, här har vi då huvudpersonerna för tillfället. Tre generationer, sida vid sida.

Vilbur, ja, var ska jag börja? För det första har han lyckats uppfostra den bästa simmen som jag någonsin spelat med och det är ju en prestation i sig. Att han var en frånvarande pappa som mest ägnade dagarna åt sitt karriär inom läkarbranschen är en annan sak. Nu är en han en sån där Alfons Åberg-pappa som tofflar runt i huset, kramas, rafsar i morotslandet och småler åt livet självt när han inte jobbar. Han är personalchef på sjukhuset. Men det märks inte. En pipa skulle han behöva för att verkligen blomma ut som nybliven farfar, men det får han inte för mig. Jag vill att han ska leva för evigt.

Zeke är James Bond. Alltså, han är James Bond. Han är dubbeldiamantagent och går till jobbet i en svart kostym. Han är en superhjälte utanpå och inuti. Han är den bästa simmen jag träffat och alla älskar honom. Brímír älskade honom så pass mycket att de lyckades att få en unge tillsammans, trots att Brímir hade en egen liten, lycklig familj. Zeke är såklart en superpappa... på onsdagar.

Vilder är bara en personlighetslös bebis. Jag gillar apan på bodyn.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sockervadd och Michael Jackson

Föräldraskap